Navigation


RSS: inlägg



Kaninbur!

2011-09-06 @ 17:43:19, Allmänt, , Kommentarer (0)

Alltså hur kan det vara så att om man har sovmorgon, så vaknar man ändåså mycker tidigare? Undra om det är något innuti mig som jävlar lite extra... Men å andra sidan så är det ju mycket skönare att ha MYCKE tid på sig innan man far iväg till skolan :)

Idag fick jag skjuts till skolan, skönt, eftersom jag bara har en lektion på Tisdagar (känns lite trökigt att cyklar till skolan för att vara där i ca 40 min liksom..)
Efter skolan blev jag hämtad av Jimmy och Diino och vi åkte och köpte en tv till Jimmys farbror.

Sedan åkte vi hem och snickrade ihop en mindre hage till kaninungen vi köpte igår (som om det inte skulle vara nog med djur?) och en "trappa" så dom kan ta sig upp och ner mellan burarna. Fick ju "lov" att köpa en kompis till den andra kaninen här hemma, men som TACK för det, så attackerade den stora den lilla, därav blev det minihags-bygge, så dom kan lära känna varandra utan att ha ihjäl varandra.
Pjo, när vi väl hade gjort klart våran vackra (ehm) bur, skulle jag gå in för att fylla på mat och jag och Marica hör en hysterisk Freja & Troja utifrån, nog för att kaninerna alltid har varit jävligt intressanta.
Ojdå, vips så hade båda hundarna hoppat in i hagen & jagade runt på kaniner.. Så efter en rejäl utskällning blev allt lugnt igen.

MEN... FÖRSLAG PÅ KANIN NAMN? Har inte ens döpt den stora som vi snart har haft i ett år.. haha!
Det är två honor... Så hjälp mig nu :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback