Navigation


RSS: inlägg



Snurr och surr

2011-11-09 @ 16:02:43, Allmänt, , Kommentarer (3)

Just nu är det väldigt förvirrande i mitt huvud. Många tankar som går åt olika håll för olika dagar. Ska man verkligen tänka efter för mycket, eller ska man bara köra på idén? Åt ena hållet är det tryggt, lugnt, där känner man sig "hemma", där har man gått igenom det mesta, där är alla runt omkring en på samma nivå, vi är på samma trappsteg, det kan vara tråkigt och händelselöst, finns inget mer att hämta för tillfället, ett löfte är redan brutet. Åt det andra hållet är allting spännande, nytt, förväntansfullt, man blir glad och nyfiken. Men även de hållet har sina dåliga sidor, håller vägen att gå på? Är det på riktigt? Vad händer om man ångrar sig? Tänk om det bara är ytan som är fin och innehållet är inte alls som man tänkt sig? Där har vissa saker redan gjorts, som jag inte alls har kunskap om. Det är två HELT olika världar, som skiljer sig så mycket att allt är tvärtom, det jag inte får i den ena har den andra. Vad är bäst för mig? Trygghet eller spänning? Gud jag orkar inte mer.. Önska nästan att jag blev riktigt sjuk, så jag kunde se på allting på ett annat sätt. Det är lätt för andra att peka och säga, men själv vet jag inte vad jag själv känner, har inte en blekaste aning. Vad jag än gör och väljer blir det fel på något sätt. HJÄLP!! :-(



Kommentarer
Postat av: Lotti

Du kan se det som så att vad du än väljer så kan det bli RÄTT :-)

2011-11-10 @ 14:53:30
Postat av: Mormor

Håller med på Lottis ord.....Gör det som känns bäst för dig gumman/JÄTTEKRAM

2011-11-16 @ 09:03:01
Postat av: mamma

Om man aldrig vågar prova...så tror jag man kommer å sitta bitter en dag och undra OM....

Men OM man provar å de visar sej att de inte va bra...så behöver man inte undra hur de skulle blitt.... Allting är ju en erfarenhet på sitt sätt...

2011-11-22 @ 14:03:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback