Navigation


RSS: inlägg



Räddaren i nöden Alexandra!

2011-08-28 @ 01:37:39, Allmänt, , Kommentarer (1)

Åh.. vilken dag!
Vaknade i äppelbo, var meningen att vi skulle gå upp i tid och åka och fiska. Men eftersom vi var nio styckna som skulle med tog det några (!!) timmar extra, ja då menar jag typ 4...
Menmen till slut kom vi iväg och när vi äntligen hittat en plats, packat upp alla fiskegrejer, kastar sisådär tre kast, vad händer då? Jo det börjar spöregna, åska och blixtra så mycket så vi fick lov att åka tillbaka till stugan.

Eftersom Moster Lotti är här med sin häst, så lär man ju passa på att rida lite, så vi åkte hem och red en snabbis. Jag fick till och med upp Jimmy, och det är inte dåligt heller ;)

Sedan blev det en sväng in till Mc donalds och åt mat och ett sista ryck in till Falun för att köpa kvällens räddning, en ostbågspåse och en cola!

Äntligen kunde man koppla av och för första gången på länge slå på en film i TID!
MEN...!! När jag gick ut ur våran lilla bo så hörde jag ett litet "mjauande" ute någonstans, vilket visade sig vara två kattungar från katten Zaga, som hon hade gömt LÄNGST in i Jimmy och deras VEDBO.
Djurvän som jag är fick jag ju såklart lov att krypa in, kast bort gamla cyklar som stod ivägen, skrämma iväg & döda äckliga spindlar (usch jag verkligen ryser i hela kroppen än) lyfta undan hyllor, plankor och gammla dörrar och fönster, och till slut såg jag dom två små stackrarna! Så efter ca en timme fick jag ut dom och nu ligger dom inbäddade innomhus med sin mor (INLÅST! PÅ TOALETTEN).
Pust! Men nu kan jag sova gott iallafall :)




Kommentarer
Postat av: mamma

Kram...du är gullig...

2011-08-29 @ 13:38:28
URL: http://lillisvera.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback